Worldcup, verhuizen en slumoutreach - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lisette Doormaal - WaarBenJij.nu Worldcup, verhuizen en slumoutreach - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lisette Doormaal - WaarBenJij.nu

Worldcup, verhuizen en slumoutreach

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Juli 2014 | Oeganda, Kampala

Lieve allemaal,

Mijn nichtje is geboren!! Tja en dan is Uganda toch ver weg…Maar heb al foto’s kunnen bewonderen en binnenkort live beelden via de skype…Wel kan ik vertellen dat het gelukkig weer een stuk beter met me gaat dus wel een goede beslissing geweest om eerder terug te gaan.

Zoals ik vorige keer vertelde hebben we het heel druk met het zoeken naar een nieuw huis. Nou dat hebben we gevonden. Bij ons land waar we mais, bonen en cassave verbouwen hoort een huis en dat huis kunnen we nu huren. Enige nadeel is dat er flink verbouwd moet worden, maar dan hebben we daarna wel een schitteren huis, niet meer in Kampala, maar in Wakiso. Dorp in de buurt van Kampala. Gevolg is ook dat de jongens van school moeten veranderen, maar deze school is wel dichterbij het huis waardoor ze minder ver hoeven te lopen. Druk nog steeds dus met dit alles, maar het gaat goedkomen. Vorige week zondag ben ik samen met Bryan op de motor! gaan rondtoeren op zoek naar scholen, ik heb vooral genoten van het motortochtje ( en ja ik beloof plechtig dat ik volgende keer een helm opzet Charelle ;)

Ik ben zelf ook heel erg druk bezig in de slum, samen met Susume proberen we zoveel mogelijk voor de kinderen te betekenen. Ik ben elke avond in de slum en heb dan gesprekken met de kinderen. Ik merk dat ze me steeds meer vertrouwen en krijg dan ook verschrikkelijke verhalen te horen. We proberen 1x in de week, eten te geven en de kinderen medische hulp te geven en counseling. Laatst hebben we tanden gepoetst met de kinderen. Heel smerig en bloederig, maar dat is het gevolg van heel lang geen tanden poetsen….Als we ze eten geven ontstaat er altijd ruzie, maar wie kan het ze kwalijk nemen. Ze hebben gewoon echt honger! Vorige week hebben we de vriend van Yusuf gevonden, hij zag er heel erg slecht uit, hij is echt doodziek. Vanmiddag proberen we hem weer te vinden en hem mee te nemen naar het ziekenhuis.

Ik wil jullie niet steeds om geld smeken, vragen etc…maar als je iets kan missen help ons alsjeblieft de jongens in de slum te helpen! De situatie is verschrikkelijk!! Elk bedrag is welkom, je mag het storten op Rekeningnummer: 115517421 t.n.v L.J.T van Doormaal ( Rabobank). Gelukkig hebben we al een paar donaties mogen ontvangen, maar we kunnen nog veel meer gebruiken!

Met onze jongens gaat het goed. We hebben nu nog maar 11 jongens, Julius is voor de tweede keer weggelopen, na veel geld gestolen te hebben van mij, maar ook van de jongens en er gaat geen derde kans voor hem komen. Alle jongens zijn hier erg van onder de indruk en zijn extra lief voor me. Ze zijn druk bezig met het semester afronden ( ons schooljaar eindingt in december) maar we hebben op 8 augustus vakantie. Verder zijn ze natuurlijk ook bezig met de naderende verhuizing.

En wij, wij vermaken ons met de worldcup, vanavond weer naar Kyoto waar ook de barman graag Nederlandse vlaggetjes op zijn wangen geschminkt wil krijgen!

Liefs,

Lisette









--------------------------------------------------------------------------------





























Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

En dat is vijf....

Lieve allemaal,

Zo mijn huisje is bijna helemaal leeg. Op dit moment heb ik een best wel dubbel gevoel. Ik ben echt super enthousiast, opgewonden en gelukkig dat ik over minder dan 2 weken naar Uganda vertrek. Aan de andere kant is dit ook echt geen makkelijke beslissing geweest en besef ik alleen maar meer hoeveel ontzettend lieve familie, vrienden en collega’s ik heb!

Op 1 maart vertrek ik dus ( na natuurlijk nog een fantastische carnaval op de Bunders) en dan land ik midden in de nacht op Entebbe. Taxi is geregeld en het weekend zal ik dan nog in Entebbe verblijven. Daarna ga ik naar Kampala waar ik op een project ga werken voor straatkinderen. Dit project heet Gichbelu en daar zal ik ook verblijven. Ik werk daar vrijwillig maar met kost en inwoning.

Het project richt zich dus op straatkinderen, is werkzaam in de slum en heeft een opvanghuis waar kinderen verblijven voor wie gezorgd wordt. Die kinderen kunnen door middel van sponsoring daar verblijven en ook onderwijs volgen. Ik heb al voldoende taken toegeschreven gekregen. Zo zal het mijn taak worden om de contacten met de scholen te onderhouden, de leefomstandigheden en de geschiedenis van de kinderen bespreekbaar maken op de scholen, muziek maken met de kinderen, zorgen voor programma’s voor kinderen in de sloppenwijk en zorgen voor contacten met Nederlandse vrijwilligers. Heel erg veel zin in! Mocht je meer willen weten over dit project kan je eens kijken op www.gichbelu.org

Natuurlijk zal ik ook contact blijven onderhouden met de twee andere projecten waar ik voor gewerkt heb. Lwengo mijn eerste project waar ik natuurlijk enorm bij betrokken ben ( op 5 maart heb ik al een overleg met Anthony) en ook HeartsVision zal ik zeker bezoeken.

Ik zal jullie soms van mijn avonturen op de hoogte houden via deze site, maar ik zal actiever zijn op Facebook. Natuurlijk met beperkte mogelijkheden, dus hou vooral voor ogen: geen nieuws is goed nieuws!

Ik ga jullie missen,

Lisette

Recente Reisverslagen:

14 September 2014

Druk druk druk

05 Juli 2014

Worldcup, verhuizen en slumoutreach

03 Juni 2014

Voorlopig laatste update

16 Mei 2014

Nog maar drie weken...

23 April 2014

Examens, Pasen, Genieten!
Lisette

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 5563

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 30 November -0001

En dat is vijf....

Landen bezocht: